Shoplinks.Asia

Wednesday, October 19, 2016

Miss Peregrines Home For Peculiar Children

cita nie dah lama dah kuar ...
minggu lepas..baru lah berpeluang nak tengok

Image result for miss peregrine

ramai yg cakap cerita ni best..
tu yg nak tengok jugak tu..
cerita ni..based on novel
(dah mcm kita jugak..)
Image result for miss peregrine home for peculiar children novel

cerita nie mengisahkan.. watak utama..Jake
Image result for miss peregrine
yg dibesarkan dengan cerita dari datuk dia..
mengenai rumah anak yatim..
yg diuruskan oleh Miss Peregrines
Image result for miss peregrine

tapi..rumah anak yatim ni..dihuni oleh kanak-kanak yg mempunyai kuasa istimewa
Image result for miss peregrine home for peculiar children cast

mcm Emma ..
dia ni mcm belon.terbang jer
dia kena pakai sepasang kasut yg memberatkan dia..kat bumi
and..bila perlu jer dia diterbangkan..
but kena ikat ....kalau tak..dia akan terbang dan terbang dan terbang
Image result for miss peregrine

yg nie plak...halimunan
Image result for miss peregrine
dan mcm2 lagi

Jake mula2 tak percaya lah cita datuk dia
sehingga lah..dia sendiri tengok 
and..dia pun percaya
cuma...dia mcm tak percaya dia terpilih..utk lihat sendiri
benda2 ni

and..dia tak tau..apa istimewa nya dia
jake kena protect rumah tu
sbb...orang jahat.. Mr Barron nie...amik Miss Pegerines utk jadi tebusan dia
Image result for miss peregrine
Mr Barron ni jahat
dia ada raksasa..yg nak makan biji mata..utk dia jadi kuat
and...raksasa ni..halimunan
Image result for miss peregrine

but..Jake boleh nampak raksasa ni
tu lah kuasa Jake
and.,..sebab tu lah..Jake dipilih utk lindungi rumah tu

endingnya...emm..kena lah tengok

so far..bagi Mummy Ayu
cerita ni best...
jalan cerita yg menarik
watak2 pun best
Ian pun suka
cuma Iris..rasa cerita ni boring sikit
and..dia siap lena dlm wayang tu

bestlah..tak boring mcm ada sesetengah orang cakap
tapi...Mummy Ayu baca komen & review penonton..
bagi yg baca novel tu...diaorang ckp cita ni menghampakan
maybe tak se best dlm novel

but..bagi Mummy Ayu yg tak baca novel tu..okay jer
best & menarik & tak bosan

sekian!!!

1 comment:

munirah mansor said...

Macam menarik citer ni.

Salam jumaat

©Copyright Reserved to Life Is Beautiful l Designed by DayangDeno