zzzzzzzzz


Entry kali nie dibuat kerana Mummy tak cukup tido
semalam panas yang amat
so, bebudak pun meragam...
semua nye nak tido ngan Mummy
last last Mummy yang tak cukup tido...
diaorang dok lena jer...
tak pe la...

Pas tu Mummy terbaca majalah Pa & Ma last month
pasal topik ini

Bolehkah si kecil tidur lewat?

Bayi baru lahir - lebih kurang 16 - 20 jam (siang +mlm)
2 - 4 bulan - lebih kurang 15 jam (siang +mlm)
6 - 9 bulan - lebih kurang 14 jam (siang +mlm)
12 - 15 bulan - lebih kurang 13-14 jam (siang +mlm)
18 bulan - lebih kurang 13 - 14 jam (siang +mlm)
2 tahun - lebih kurang 13 jam (siang +mlm)
3 tahun - lebih kurang 12 jam (siang +mlm)
4 tahun - lebih kurang 12 jam (mlm)
5 tahun - lebih kurang 11 jam (mlm)
6 -9 tahun - lebih kurang 10 jam (mlm)

so, kita kenalah pastikan baby n bebudak cukup tido..
kita tak cukup tido tak pe..
bak petua mummy kan
tak cukup tido boleh kurus (kurus takpe jangan cengkung)



mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

7 comments:

  1. ngantuk gle jgk ney..smlam oncall..langsung xbley tido..xtau la pasal ape..balik oncal,sempat tido sejam je pastu dtg keje balik n balik keje kol 9 mlm ni..ginila kalau kite ni kuli..huhu

    ReplyDelete
  2. huhu..mmg panes skrg..sian baby

    ReplyDelete
  3. mmg tul ah panas skang ni.... ye ke kurang tido leh kurus xde maknenye me tiap2 ari tido kul 1,2 pg kul 6pg dah bgn huhuhu x kurus gak nyampah tau

    ReplyDelete
  4. ain adreanna ~ sian dia..betu tu..kita kuli..bila kita nak jadi bos ek?

    U-jin ~ panas...

    Mummy Dasy ~ tak leh cakap apa pasal kurus kurus nie.tapi semalam ayu timbang pun dah naik sikit. so petua ayu tak berapa mujarab gak nie..he he he!

    ReplyDelete
  5. eemmm betul tu.. baby nak kena cukup tido.. klu setakat cam kita2 ni.. tak cukup tido tak pe.. tapi kan klu kita.. tak cukup tido.. harus la pening pala

    ReplyDelete
  6. owh saya sgt bz 2-3 arinih, so sy xcukup tdo..mummy, mata sy sudah cengkung!!

    ReplyDelete
  7. CuTeMiUt78 ~ betul tu, bebudak kena cukup tido..kita pun. tapi selali tak cukup kan...

    jOjet ~ sian mu, dah cengkung yer mata..

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...