The making of.......

ok..pagi buat entry tayang kuih raya
dah petang baru nak buat entry cara2 nya..
sowie ek..pagi tadi internet problem..
pas tu tengahari kuar jab ngan Net...jumpa Amy..
than baru balik..buat entry terus...
ok...
cara2 nak buat kuih nie..
tak tau la nama apa..
tapi Mummy Ayu memang selalu buat kuih nie....
mula2..cairkan cooking choc..(double boiler of coz)
pas tu masukkan rice krispies...
mcm Mummy Ayu nak buat byk..beli yg peket kat kedai baha2n kek je
baru dpt banyak
tapi kalu nak buat skt..
beli yg dlm kotak biru tu pun..ok jer....
than..gaul..gual..gaul..
sampai rata
campur tu agak2 jer..
kalu mcm banyak sgt choc dia..
campur lagi rice buble tu
tgk..asisstant Mummy Ayu dok tlg gaul..
sapa lagi kalu bukan Ian & Iris
buat sabtu lepas....pagi
bawak bahan2..dok depan tv...
leh sambil2...
pas tu..
susun paper cup..
cedok kan..dlm paper cup
kena cepat skt la
kalu choc tu keras..susah pulak..
pas tu...cairkan white choc pulak..
letak dlm piping bag mcm nie..
pa tu
lorek2 kan/ contengkan
kalu tak nak guna white choc..
boleh gak tabur choc rice yg color2 tu
~ SIAP ~
senang kan..
simple..
tak yah timbang2..
takyah bakar2...
main agak2 jer
kalu suka kacang..boleh gak campur kacang...
selamat mencuba key!!!!!

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

5 comments:

Jemputla komen di sini...