Projek biskut raya yg pertama

weekend lepas..
bermula la projek buat kuih raya Mummy Ayu
mula2 plan nak mula on friday
tapi...atas sebab2 yg tak dapat dielakkan
maka....terpaksa ditunda ke hari sabtu & ahad
so....sabtu pagi..
dengan bersemangat nya
siap2 kan bahan2..(nasib dah beli awal2)
start buat kuih raya
:-)
bau kuih raya satu rumah
baru la..lagi bertambah mood nak raya
seperti biasa
Mummy Ayu ada dua orang asisstant...
Abang Ian
nie asisstant hangat2 tahi ayam 
kejab jer..dia tengok..kacau2 sikit
than lari tengok kartun

hah..yg nie assistant yg setia
sampai abis dia dok la sebelah Mummy Ayu
Iris
dia duduk kat sebelah
tak lari2
takde la nak gie main
(walaupun Mummy dah banyak kali suruh)
dia tak kacau..
sebab
dia pun dok buat kuih gak
kasi dia sikit bancuhan tu
dia dok la gelek, gelek kan
pas tu terap
pastu gelek lagi
(adunan tu ..tak guna tau)
tu yg dia ok jer
and....hasilnya
hah..nie yg lum di make up kan
siang tu..siapkan nie jer
malam tu baru la bermula sesi menghiasnya
emm..dah comel dah
biskut coklat..
cuma masa birthday Ian Mummy Ayu buat nombor2..
kali nie Mummy Ayu buat bentuk ice cream

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

7 comments:

  1. mest banyak kuih raya ayu kan
    kita nak buat dahlia je satu lg malas nk buat dah hehee

    ReplyDelete
  2. wah, dah start buat kuih raya... bestnyer...

    ReplyDelete
  3. klu dah pompuantu memang gituler sifat diakan.. tapi anak akak idakler dua2 mengelat gituler mulajer lama2 kita ler yang buat...

    ReplyDelete
  4. rajin ayu wat kuih..nasib baik ade assistant yg sgt2 comel yg tolong kan..hehehe..

    ReplyDelete
  5. ade jugaklah kuih ko ayu weih..
    haku ni laki aku suh rehat..
    maka,rehatlah aku.
    huhuh

    ReplyDelete
  6. Sama la... cuti hari tu gigih buat kuih raya... :)

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...