Cucoq udang sempoi

petang sabtu..
ada even tgk wayang
but Mummy Ayu tak join  pun

tapi dah janji nak buatkan cucoq udang
sbb lepas tgk wayang
ada minum2 & makan2
so...layan la petang tu

bahan2 nya
tepung gandum
taugeh
kucai
carrot
cili merah
bawang
telur
air suam
garam secukup rasa

petua MIL Mummy Ayu ni
bila wat cucoq...letak telur (kalau tak byk...1 biji cukup dah, kalau byk letak la 2 biji)
and...masa bancuh tu, bancuh ngan air suam..pun petua MIL
so than cucoq tu..lembut je
siap bancuh
jom goreng
tu dia...

and hasilnya...
served with thai cili sos

:-)

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

5 comments:

  1. siyes la my fav ni...la ni tgh dalam pantang seafood...lepas bulan 10 nanti la kalau nak buat pun kan....terliur

    ReplyDelete
  2. sedapnyaaa....tengok udang melimpah ruah itu hehehehe

    ReplyDelete
  3. Sedap cucur untuk buat minum petang cicah pulak dengan sambal pedas manis tu. sedap teruk!

    ReplyDelete
  4. Sedapnya.. Sha pun kalau buat cucuq, mesti guna telur..

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...