Shoplinks.Asia

Thursday, May 26, 2016

DIY ~ pencil gula gula (step by step)

ok..
jom Mummy Ayu share....
mcm mana nak buat pencil gula-gula ....spt di entry sebelum ni..

bahan2nya......
gula-gula mentos....
choc kisses
kertas kuning
kertas hitam
gunting, pisau
gam

mula2..potong kertas kuning..ikut saiz mentos tu
but tinggalkan sikit..kat bawah mentos tu..utk bahagian pemadam pencil
kertas hitam..utk buat belang2 pencil
kalau tak nak pun boleh
kertas kelabu tu..utk lekat kat bahagian antara pencil & pemadam

tampal kertas hitam..so nampak belang2 dah...

tampal choc kisses tu..kat atas mentos

pas tu balut kerta skuning belang2 hitam tu

hah...dah nampak mcm pencil sikit kan?

nak guna gam boleh, nak guna double sided pun boleh...
mana yg senang

hah...mcm nie la hasilnya....

ok...koyak kan sikit & pelan2..yg bahagian bawah mentos tu
utk jadi pemadam

pas tu...lekatkan ketas kelabu tu

mcm nie....

hasilnya...
and.hashtag tu....Mummy Ayu saja jer tampal

final product nya..
siap dah...9 batang pencil 

 nanti Mummy Ayu share keseluruhan hadiah hari guru Ian & Iris
:-)

sapa2 nak try..buat mcm nie..
boleh la try..

5 comments:

Shahida Dzulkafli said...

Menariklah buat gini.. Kalau bagi kat anak2 kecil pun ok..

Sharifah Nadzarah said...

assalam ayu...kreatif la ayu ni...good idea..boleh cuba la pasni..tq ayu..

Norhayati Mohd Isa said...

Kreatif lah MA ni..
Boleh akak cuba idea ni :)

Zuraida Rahim said...

kreatif

CikSiti said...

alahai kretipnye

Salam jumaat

©Copyright Reserved to Life Is Beautiful l Designed by DayangDeno