Resepi ~ Butter Cookies (senang & sedap)

okay..jom Mummy Ayu share resepi butter cookies 
yg Mummy Ayu story semalam

resepi ni baru dapat gak ni
try sekali..
emm...cedapp
and...dah buat 3 kali dah
serius...senang & sedap!!!
I like!!!

Butter Cookies
Image may contain: dessert and food

bahan2 nya:-
125 gm butter
30 gm gula aising
140 gm tepung gandum
1/4 sudu kecil baking powder
1sudu kecil esen vanilla

#1 adunan ni...dapat sikit jer
Mummy Ayu buat 2 adunan sekali

cara-caranya:-
1. whisk (guna mesin hand mixer tu).. butter & gula 
sampai rata & putih 
2. masukkan esen vanila...pukul lagi.
3. masukkan tepung sikit sikit and...gaul sampai rata
4. restkan kejab dlm peti ais..dlm 15-30 minit
5. adunan ni memang lembut, so terpulang la...
nak piping..mcm yg Mummy Ayu buat kat atas tu
or...kalau nak bentuk2 kan..(terap).. tambah sikit tepung, but takut keras sgt plak
or....buat mcm kawan kita ni... bulat2 kan and letak choc chip
boleh jugak
ikut creativiti masing2..
emm...dari dia la Mummy Ayu dpt resepi.... Iris Kitchen..
tq dear...share resepi ni..memang cedap!!!!!

ops sambung balik...
6. dah siap semua
bakar....160 celcius.. 12 minit.
and...tgk oven masing2 jugak
check lah..lepas 10 minit tu..
mcm yg Mummy Ayu punya tu, 
Mummy Ayu piping kan choc cair atas cookies tu, bila dah sejuk
siap!!!

(resepi ni memang tak guna telur, mana tau ada yg ingat Mummy Ayu terlupa ker...)
Image result for like
so kengkawan..
jom rajinkan diri
try resepi ni
tak yah tunggu raya pun..
:-)
selamat mencuba!!!

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

1 comment:

  1. Kalau butter cookies mmg sedap kan...boh coklat cip bebanyak! hahahaha...nnt nak cuba laa

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...