Kita istimewa...

entry untuk kita (Wanita je tau)
di share dr facebook jugaks...
Ya Allah, mengapa wanita sering menangis?

Jawabnya:

Kerana wanita itu unik.

Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,

AKu kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,

AKu lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,

AKu kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,

AKu teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,

AKu berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,

AKu kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,

Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..

Wanita makhluk kuat,

Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana

AKu berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

“WANITA itu ISTIMEWA”

About mummy_ayu

I am Mummy Ayu And obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

7 comments:

  1. sebab tu...wanita..esspecilly ibu dikurniakan ketabahan & kekuatan luar biasa...

    ReplyDelete
  2. sokong 120%.. kiter mmg istimewa.. hiks..

    ReplyDelete
  3. =)..kite nikan..kdg nk nangis tu pon pk org lain dulu..hmm

    ReplyDelete
  4. Yup! kita mmg sgtttttttttt istimewa kan dear :)

    ReplyDelete
  5. pernah terbaca ni di majalah mingguan wanita..memang tacing, byk pengorbanan ibu2 ni :)

    ReplyDelete
  6. so touching... lepas bc rasa nak nangis tp tak blh lah sebb dlm opis kang orang nampak malu lak... sobsobsob

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...