Lawak org nogori di petang rabu....

saja nak share cita nie..
Mummy Ayu dpt kat group whatsapp..
gelak sakit perut Mummy Ayu baca..
so...nak share la kat sini...
cita dia mcm nie...


Ni ceghito bonar..
di ceghitokan turun temurun.....
kato nyo berlaku ditahun 50an... 
Di nogori 9

Alkiisah mako ado lah sebuah sughau yg 
di buek dari polopah buluh 
(buluh yg di belah2)..
dinding buloh...tanggo buloh 
sampai lantai pun buloh..
.cumo atap nyo atap ghombiyo.. 
Ado lah solat jemah tiap2 waktu kek sughau tu...katonyo 7,8 oghang jo dongan soghang imam yg dah tuo dan uzur..tapi taat jadi imam.. 
Terjadi lah satu insiden yg tak pornah terjadi...iaitu imam tetibo 'menangis' maso tahiyyat akhir.. 
apo yg menjadi tando tanyo pado makmum yo lah lambek nyo imam bagi salam.. 
dailog nyo lobih kughang mcm ni ha.. 

makmum :  Den nampak imam botul2 'khusuk' maso sembahyang tadi 

imam : Apo lak ekau kato mcm tu... 

makmum : den tengok dan dongar imam 'menagih maso baco tahiyyat akhir tadi... 

imam : den bukan'khusuk' sampai den menangih... 

makmum : kalau tak khusuk..kenapo pulak menangih...??

imam : den menangih pasal tolur 'torsopit kek lantai buluh... 

makmum :yo ko..

Buleh???


mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

6 comments:

  1. Wakakakaka.....buleh pulak mcm tu yo...adoi la..sian kek imam tu

    ReplyDelete
  2. adehhh...ado gak lawak camni...sian kek pak imam tu...huhuhu...

    ReplyDelete
  3. ni haa oghang nogori datang tergolak terbahak-bahak.. hahaha

    ReplyDelete
  4. hahahhahahaha nsb baik la tak terputus

    ReplyDelete
  5. Hahahahhaha... nak kuor ayer mata den ni baca kisah sodih ni.. :P

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...