Nak susu jerr...

baru jer lepas cakap ngan Abang Ian..
tadi Ibu sms...kasi tau..
Ian nak buka puasa, dia tak tahan
so...Mummy Ayu pun call la..

yg sadis nya..
bukan dia nak makan
but dia nak susu..
emm...
(Ian still minum susu botol..but bila nak tido jer la..)
jenuh la pujuk..
sayang Ian..
nie dah kul 3..
Ian tido..bangun nanti..dah nak buka puasa
and taektik memujuk..
tanya dia ..nak makan apa buka puasa..?
laksa, kfc, ayam ker?

dia boleh jawab dlm nangis tu..
"Ian nak susu sekarang"
alahai..kalau Mummy Ayu kat rumah..
silap2....Mummy Ayu dah cair dah

tapi..pesan ngan Ibu jugak,
kalau Ian tak larat sgt..kasi jer la
tak nak mcm paksa dia pulak
but..satu jer yg risau..
kalau kasi dia buka hari nie..
esok2 dia mesti nak buka jugak
kan?

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

7 comments:

  1. susu botol lagi!!marveles!! jgn paksa2 sangat!! he'll be fine...

    ReplyDelete
  2. alamak! susah juga ye situasi macam ni..x apa kot ayu..tgk esok camner plak situasi dia..kalau berturut ayu kene pantau la..kalau hari ni jer, pastu ayu x bg apa2 jadi nnt x best plak..minta dijauhkan..

    ReplyDelete
  3. ...klu x larat bg je minum...pengalaman dier puasa ad kelas kafa..so mencabar sikit la kan...insyaallah pelan2 ajar..lama2 ok la tu...

    ReplyDelete
  4. alahai..sian ian...kalau ila pun dok pikir2 gak.... syfqah pun sama...budak2kan...diaorg leh thn mkn..tp bila haus...mmg dia nak minum air

    ReplyDelete
  5. Alahaiii siannye ian, kehausan sgt tu...
    Tp itulah,anak ni kdg diberi peluang, esok2 nak lagi..:-)

    ReplyDelete
  6. Ian tu brapa thn?anak mamasue, 6 thn few months ago baru brenti botol...
    mamasue suh dia minum thru cawan, sbb mamasue kate takkan la nt dah kawen pun nk minum susu lg...so kene brenti dr skrg la...=)

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...