Sapa tau kuih apa nie?

tadi lunch kuar maman

ngan geng opis

(ye la..BFF ku kan kursus)

nak balik tu nampak kuih nie...

makan kat kedai org kelantan..

ingatkan kuih lompat tikam

so...tapau la...

sekali tapau..2..

ye la...leh share2 ngan kengkawan kat opis

sekali..makan2..

bukan kuih lompat tikam

tak tau la kuih pa

tapi sedap aje...

yg putih tu masin sikit

yg ijau tu..manis sikit

than mamam ngan air gula melaka

kuih apa nie ek?

ada sapa2 yg tau

(Mummy Ayu tau makan jer..he he he)

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

12 comments:

  1. hm, penah nampak kuih ni tapi x tau la pulak ape name dia..

    huhu x membantu betul pemberi komen ni kan..

    ReplyDelete
  2. bru nk kata lompat tikam...bkn rupanya... kuih ape ni??

    ReplyDelete
  3. bru nk kata lompat tikam...bkn rupanya... kuih ape ni??

    ReplyDelete
  4. Rasenya ni mmg lompat tikam dari segi hijau putih dan makan dgn gula merah.

    Cuma skang macam2 pesen, dalam mcm2 bekas..maklum le dah moden..

    Ayu bole search.

    ReplyDelete
  5. lompat tikam moden..

    skangkan lompat tikam org dah buat dalam mcm2 bekas, mcm2 warna..

    ReplyDelete
  6. mcm lompat tikam tp takde pulut lak..pulut mahal kan :)

    ReplyDelete
  7. masa gi makan kat KG Baru KL pernah makan kuih ni..rasanya macam kuih som-som..kalau masuk peti ais lagi sedap..

    ReplyDelete
  8. Rasanya lompat tikam jugak nie...

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...