Mood ASST....

asslamualaikum
and morning semua
since semalam..
kureng je update blog
sbb..
Mummy Ayu dok la leka ngan ASST
sampai kat FB pun
status penuh ngan ASST....

angau kejab ngan Hilman Yong
seorang lelaki cina mualaf
tapi dia sangat memahami agama Islam
watak yg sgt wow...
ayat2 dalam novel nie
dialog2 nya
sgt indah
banyak yg menceritakan tentang Islam
tu yg jadi leka & asyik membaca tu
now Mumy Ayu dah 3/4 buku..kat ms 894 dah..
dah nak abis dah
tetiba rasa sayang plak nak abis kan
boleh?
rasanya nie la novel yg paling best Mummy Ayu baca
so far....
ayat2 dalam novel bukan sekadar menghiburkan
tapi
membuatkan kita memahami Islam
membuatkan kita insaf....
bila membaca
ada saudara baru yg lebih mendalami Islam
lebih dari kita yg dilahirkan dalam Islam
dalam realiti..memang ramai
salah seorang..Ustaz Riduan Tee....
dan ramai lagi
itu membuatkan kita terfikir
emm..banyak lagi yg kita perlu pelajari dan dalami
....wallahualam...

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

2 comments:

  1. Nak abiskan rasa sayang, tapi selagi tak abis selagi tu kita rasa nak baca kan kak :)

    ReplyDelete
  2. mcm best je citer ni kak... brp harga die ek??? kalau tak mahal sgt leh la yana beli nnt... teruja lak bc entry entry akak psal ASST?

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...