Novel pertama tahun ni..

as usual..
tak leh tinggal lak sekarang nie...
tiap2 bulan mesti beli novel...online...
untuk bulan januari tahun nie..
semalam petang sampai dah....
kuaran kaki novel...
Cinta Tak Terucap
sinopsis sikit..
(copy & paste pun dari sini...)
Sinopsis:

Ammar Mirza tidak pernah memberitahu Suri Imani akan perasaannya. Sekali sahaja Ammar Mirza meluahkan perasaan. Itu pun sekadar memberitahu bahawa dia menyayangi Suri Imani. Manalah Suri Imani tahu apa yang terungkai dalam hati Ammar Mirza. Dia bukan ahli nujum untuk mengagak apa yang difikirkan oleh Ammar Mirza. Tapi segala tingkah laku Ammar Mirza, kesabaran Ammar Mirza dalam melayannya… dia jadi buntu.

SURI IMANI SHAMSUL AZHARI. Permainan takdir. Dia ditakdirkan menggantikan tempat kakaknya hanya kerana janji papanya dulu. Masa depan terpaksa dikorbankan. Banyak sudah cerita dan kisah begini yang dia dengar mahupun baca, tapi dia tidak sangka dia menjadi watak utama. Siapa pula yang harus dipersalahkan?

AMMAR MIRZA MAHATHIR. Pelik. Dia tidak mempercayai cinta. Cinta sudah lama terkubur dalam dirinya. Sebagai anak lelaki tunggal, dia hanya mengikut kata- kata ibu bapanya. Sama seperti yang dilakukan oleh arwah abangnya dulu. Jodoh mereka ditentukan oleh keluarga. Dia menyangka hatinya sudah tertutup. Tapi pertama kali bersua dengan gadis kacukan itu, hatinya bergetar. Pelik bukan?

Barisan nama seperti Amir, Erna, Wati, Zahin, Ben dan ramai lagi menjadi watak penting dalam menghidupkan suasana ceria, gembira, sedih dan duka dalam hidup Suri Imani dan Ammar Mirza. Pelbagai onak duri, bahagia dan gembira sudah sebati dalam kehidupan mereka. Hidup bersama namun kata cinta masih samar untuk didengari.

Adakah bahagia mampu dimiliki di akhir cerita? “Perlukah cinta itu diungkap atau cukup sekadar perbuatan semata? Dapatkah cinta itu dipertahankan... tanpa ungkapan kata cinta?

and...novel bulan feb pun dah tengok dah..
dua2 pun best..harus order gak nanti..
makin banyak dah koleksi novel...
sapa2 yg nak join the club..
leh gie daftar kat sini..
beli online bila dah jadi ahli kelab...
jimat tau dari beli kat kedai buku..

About mummy_ayu

I am Mummy Ayu And obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

5 comments:

  1. pinjam boleh?
    hehe

    ReplyDelete
  2. ayu, citer dia best tak...
    kita dah jarang beli novel kaki novel tu...sebab ada 2-3 novel yang kita beli...tapi cannot go la dengan cara bahasa penyampaiannya...

    cam....hurmmm tak reti nak terangkan....

    ReplyDelete
  3. mummy ayu beli kat online mana? kita pun nak beli juga la sebulan sebuah. ehehe. boleh share link nya tak dgn kita.

    ReplyDelete
  4. adoi..xleh start la ayu..nnt kite leh abis baca sehari je..haha

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...