Shoplinks.Asia

Tuesday, December 10, 2013

Terpaksa....

:-(
Mummy Ayu terpaksa.....
sbb...
takde pilihan dah
kalau boleh..
memang tak nak
but
tak boleh tidak
kena jugak....

apa cita nie?
tajuk takde, intro takde..
tetiba terpaksa jer..

sebenarnya..
Mummy Ayu terpaksa amik cuti 2 hari..
esok & lusa
sbb...
Ibu Mummy Ayu..gie KL..
rumah my sis..
sbb Angah minta tlg jaga anak dia..Irul tu
sbb..MIL dia yg jaga biasa tu..gie jenjalan sampai hari isnin
so..takde sapa nak jaga anak dia
selalunya..kalau mcm tu..dia balik s'ban..ulang alik dr seremban
but..now Iqi dah tadika...baru start minggu lepas
so..tak kan nak ponteng
dia pun .. baru jer cuti 3 hari last week
so..tak leh nak cuti lagi
hubby dia plak..tak biasa jaga baby.....Irul belu 1 tahun lagi kan
so..dia tak biasa

mula2..plan nak minta my sis..sorang lagi tu..Syra..tlg jagakan
sbb dia lum dpt kerja lagi
but..dia pun nak ikut gie KL

so..
takde sapa yg nak jagakan Ian & Iris..
start esok..sampai Isnin
last option
nak tak nak..
Mummy Ayu kena la amik cuti 2 hari ~ Rabu & Khamis
Daddy plak..amik offday ~ Jumaat & Isnin

boss besar ok jer...janji ada org ganti
but
boss kecik..sure bising..cuti lagi?
:-(
what to do?
I have no choice
takkan nak bawak anak2 gie opis plak
bukan 1/2 hari..............2,3 hari..
mau tak jadi keja nanti
emmmm.......

3 comments:

MamaFarah said...

alahai.. serba salah kan bila dalam keadaan terpaksa mcm tu.. Memang la tak boleh nak buat keja sangat kalo anak2 bawak ke opis.. Mesti nak kene tengok anak jugak, sambil tu nak wat keje lagi..Sabar ye ayu..

Zura@Iwan said...

hrp2 boss memahami kan..
apa kita nk buat..
kalau bleh bawa ank dtg opis kan sng..hehe

adianiez AIDA said...

tu la kita kan.
bahagi-bahagi nak cuti hi hi hi... aida pun pernah jadi gini. tapi aida yg amik cuti seminggu. mr.asben susah nak cuti, terikat dgn student...

Salam jumaat

©Copyright Reserved to Life Is Beautiful l Designed by DayangDeno