Hari Tak Sihat...

hari ni tak best sangat
me..flu teruk gak
sebabnya.....
semalam petang balik kerja
my little princess demam
tak la teruk sgt
but memandangkan daddy ada ..so terus gie kinik
demam sikit plus tekak
sebabnya rasa nak tumbuh gigi lagi 2 btg
so total sekarang gigi 10 btg...
so..mlm tadi dia tido tak berapa lena
tapi tak de merengek
but mummy dia la yg tak lena tido
asyik check dia...
so..pagi nie Mummy plak yg rasa nak demam
dah telan dah ponstan sebijik
still tak ok
dah minum air panas...banyak gak
still tak ok
rasanya ubat dia tido je
tapi mana nak tido
keja banyak...
plus kad raya cina lagi
so...layankan aje la flu nie....
(bersin lagi..)
hidung pun dah naik merak nie...
(bersin lagi)

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

7 comments:

  1. hmm bese la..ank demam maummynya yg xlena..get well soon ye..

    ReplyDelete
  2. moga cepat sembuh ye..sekarg ni memang musim demam

    ReplyDelete
  3. suziey ~ tu la..tq dear!

    Mrs. Adz ~ tq...tak larat dah nie

    ReplyDelete
  4. huhu..sian mummy..so skg cane..harap2 mummy dah kembali..

    btw just nak share..ktrg satu family termasuk dinahariz dah lama x kene selsema batuk demam..alhamdulillah..since ktrg makan satu produk nie..produk nie utk kuatkan sistem imun badan..even baby & ibu ngandung pon leh makan sbb dia bukan ubat/dadah/vitamin..

    hihi..terpanjang lak stori mori kt sini..

    ReplyDelete
  5. alahai sian.... memang kan klu kena flu ni.. addooiii la... apappun.. semoga cepat sihat k

    ReplyDelete
  6. hanim ~ still lagi hanim..
    ubat apa tu?

    CuTeMiUt78 ~ tu la pasal..nak mc, keja banyak plak..tq..ayu pun harap cepat sihat..

    ReplyDelete
  7. ayu..transfor factor(TF) tu utk kuatkan sistem imun badan kita..TF ni mendidik sistem imun di badan kita untuk serang semua jenis virus/bakteria/kuman tmsk sel2 berpenyakit spt sek kanser dll..

    sbb punca penyakit adalah lemah daya imun..bila imun kita kuat, automatik badan kita mampu utk terus serang benda2 x patut ada dlm badan mcm bakteria/virus2 td ..even utk penyakit serius cm kanser2 , kencing manis, leukimia, gout, asma, resdung dll.. pendek kata apa jenis penyakit pon mmg berkesan..sbb punca penyakit adalah badan kita x mampu nk lawan virus2/sel2 jahat tu..

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...