Homemade wajik

assalamualaikum
salam khamis...
good morning
pagi ni terlambat ckt...
semua jadi lambat la...nasib bfast simple je
and nasib baik sampai opis ok, ada parking semua

last week...tlg Ibu kacau wajik
mcm nak raya plak
of coz bukan Mummy Ayu la kan
Ibu yg buat, Mummy Ayu tolong je
kali ni hero pun tolong...dah besar kan
suruh dia kacau

tak la selama kacau dodol
but still..kena kacau 

pulut..kukus asing 
bila gula tu dah pekat
baru campurkan dgn pulut
kacau lagi

siapkan bekas
lapik daun pisang sikit
masuk kan panas2...
and siap
biar sejuk
baru tutup

Ibu buat ... kasi kat rumah kenduri hari tu
:-)

About mummy_ayu

I am Mummy Ayu And obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

5 comments:

  1. sedapnya wajik.. lama xmkn ni..

    ReplyDelete
  2. along x berapa wajik ni..sebab x tahan manisnya...

    ReplyDelete
  3. Aduhai... terliur tengok. Siap letak daun pisang tu yang autentik tu...

    ReplyDelete
  4. kesukaan aku sangat ni..
    ingat lagi masa kahwin dulu.. mmg kat belah melaka ada wajikkan..so mama kata tak silap aku pilih org melaka sbb kat rumah mmg aku sorang je suka makan wajik

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...