Lontong for breakfast...

menu bfast pagi nie
lontong + sambal sotong kembang

alhamdulillah
😍😍😍
teringin plak rasa nak makan lontong
lontong je leh beli
but terasa nak makan lontong + sambal sotong kembang tu
emmm..kena la masak

bahan2 ada yg ada, ada yg kena beli
gigih la balik keja Isnin tu gi beli
tempe plak x de
kalu x semalam siap dah
semalam balik keja beli tempe
so...malam tadi start la kat dapur
sambal sotong kembang
yg diidam-idamkan
siap je ... dah masuk mulut dah...3-4 ketul

pas tu Ian kan x makan kuah lodeh
so....merendang plak
rendang nogori je
senang
daun kunyit plak x de
pokok dah mati rupanya
x perasan, suruh Ian gi amik semalam...
tgk2 dah selamat dah
so rendang x de daun kunyit la jawabnya
ni pun siap je masak ....Iris dah rasmikan
emmm...

pagi ni..baru la lodeh oh mak lodeh

sampai opis..bos lambat skt
memang laju la..
bismillahirrahmanirahim
alhamdulillah
πŸ’“πŸ’“πŸ’“

About mummy_ayu

I am Mummy Ayu And obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

9 comments:

  1. ada sambal sotong tu aduhai lagi meletop

    ReplyDelete
  2. Oooo my mak! Hanya dapat jumpa di pagi raya saja ni.

    ReplyDelete
  3. Sedap2 semuanya haa! MA nanti singgah blog ye hihihi
    https://www.syaznirahim.com/2022/01/topcommentatordis2021.html

    ReplyDelete
  4. Godaan apakah ini huhu...
    Mesti termimpi-mimpilah PH malam ni :D

    ReplyDelete
  5. Alahai … rasa dah meleleh-leleh air liur tengok gambar lontong dengan sotong kembang tu. Memukau selera betullah!

    ReplyDelete
  6. Ayu kalau makan lontong x ajak along pun x pe..along x kecik hati..hehehe..sebab along x suka lontong...

    ReplyDelete
  7. lontong + sambal = perfect breakfas, ayu.
    pagi raya memang atas meja aida wajib ada lontong tau.
    feveret menu.
    sambal sotong plak tu, ya Allah, syorgaaaa...

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...