1st try, alhamdulillah

 lama nak try masak pulut kuning
but dok nanti...nanti

masa kat Bangkok, ada Ecah masak kan
masa balik sini, ada Ibu masak kan
bila terasa nak makan tu
so, dok nanti2 la belajar masak tu

weekend lepas, kebetulan ada lebih sikit pulut tu
dalam 1 cawan mcm tu
so... google cara nak masak pulut kuning
semua bahan ada
so..joms try
rendam dulu dalam 1-2 jam
dengan asam keping
than kukus...2 kali
1st kukus mcm tu jer..dlm 20 minit
2nd kukus ngan santan+garam
dlm 20 minit jugak
and kena kacau sikit bila dah 10 minit tu
supaya sekata masak nya

and hasilnya....
yeah...alhamdulillah
senang je rupanya
saja je buat bentuk2 tu
senang nak amik bila nak makan

yg buat semangat nak masak pulut kuning tu
bila dah masak rendang daging ni
nie pun 1st try jugak...

hasilnya minum petang tu
pulut kuning
rendang daging
sambal bilis
rendang itik (ni beli yer)
choc brownies

😊😊😊
extra rajin plak rasanya
nie musim rajin, musim malas pun ada jugak
he he he

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

No comments:

Post a Comment

Jemputla komen di sini...