Menu hari raya Aidil Adha

alhamdulillah
tahun ni meriah menu nya
di seremban & nilai pun

entry ni memang pic makanan je yer πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
kek..di sponsor oleh my sis Angah...
sedapp & x manis sgt

menu pagi raya di seremban...
nasi beriani
ayam masak merah
dalca
jelatah
ketupat & kuah kacang 

gigih la my sis anyam ketupat yer
Mummy Ayu this year x masak2 kat seremban
sbb sil dah tolong2 Ibu kan
tu yg leh lari2 ke nilai jugak tu
tolong MIL kat sana

menu di nilai pula
nasi tomato
rendang ayam
daging masak pesamah
nasi impit
kuah kacang
kuah lodeh
and mee rebus pak leh

petang nya.. .
ada additional lagi
nasi tomato & kuah dalca



Mummy Ayu bawa kan kuih lapis je utk rumah Ibu & Mak
alhamdulillah

sat lagi Mummy Ayu share kan a few resepi yg Mummy Ayu masak2 
time raya baru ni
ada resepi baru yg Mummy Ayu belajar
and 1st time Mummy Ayu dgr & masak
emmmm....



About mummy_ayu

I am Mummy Ayu And obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

7 comments:

  1. Sedapnya kuah kacang... Linda tak teror lagi masak kuah kacang.. Kejap jadi.. Kejap tak... Hahaha

    ReplyDelete
  2. meriah betul juadah raya dia ye....

    ReplyDelete
  3. Salam Idul Adha πŸ™...wah masakan MA super lengkap dan sedap'semua, saya hanya masak opor ayam sajaπŸ˜„soalnya keluarga gak ada yang
    balik .

    ReplyDelete
  4. Wah, meriah semua menu hari raya MA. Syoknya dapat berkumpul dgn family sendiri dgn family in-law 😊

    ReplyDelete
  5. Meriah makanan yg dihidangkan ... Kek lapis tu nampak sedap ..

    ReplyDelete
  6. meriahnyaaaa...kat umah MZ kat kg, memang ala kadar jer menu raya hahhaha sbb fokus nak mkn daging lps setel korban dan masak beramai2

    ReplyDelete
  7. Kalo di sini tak banyak yg merayakan idul adha seperti idul Fitri. Maksudnya Orang2 tak biasa bertamu saat idul adha..JD memang tak banyak yg masak juga. Palingan pun hanya masak buat diri sendiri.

    Amazed liat perayaan idul adha yg meriah di Malaysia.

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...