Kenapa Untie Wanie tak makan daging korban????

semalam kan ada cerita pasal daging korban
pasal Mummy Ayu buat satay
and
pasal Untie Wanie tak makan daging korban
ramai plak yg tanya..kenapa?
emm....glamour ko Wanie..
so..nie Mummy Ayu nak jawab kan
bagi pihak Wanie
tu pun tak tanya dia pun
just tanya Ibu jer

sbb Wanie tak makan daging korban
tapi daging lembu biasa makan plak
ngada2 kan?
sebabnya...
dia kesian tengok lembu tu kena korban
bukan dia tengok pun
tapi..ada satu tahun tu..adik lelaki Mummy Ayu
videokan lembu tengah kena sembilih time raya korban tu
so..kita org semua tengok
time lembu kena sembeli..
bunyi dia,
lembu mcm menggelupur tu
so..memang kesian la
tahun tu..memang Mummy Ayu pun tak makan daging korban
sbb...Ayah kata..
kalau kita kesian..kita tak boleh makan
so..Wanie memang kesian
agaknya..dia terbayang2 kot time lembu tu kena sembelih
so...kesian....tak boleh la makan
and ...bila Ibu masak lauk daging korban
kena la masak lauk lain jugak untuk Wanie
mcm kes satay tu la..
kena la buat satay ayam extra untuk Wanie
plus untuk Ian & Iris

itu la kisahnya....

esok Mummy Ayu share resepi satay tu ek...


mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

4 comments:

  1. oic...ye la..kalau kesian x leh mkn kan..

    ReplyDelete
  2. ada kisah rupanya...patutlah...
    cam kita tak makan betik masak...
    sebab pernah nengok burung makan betik masak, pastu berak2...arghh, terus pai skang tak makan..

    eh ada kena mengena ke...

    ReplyDelete
  3. Kadang penah satu tahun tuh pun falsya xmkn sbb kesian tgk live dpn mata..so kalau kesian mmg xleh makan..sbb tuh la smp skang falsya xpenah gie tgk korban..;)

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...