Dah berani dah...

ingat lagi tak..binatang peliharaan Daddy ngan Ian???
yes.....Igi the chamelion..
emm..binatang peliharaan yg mula2..memang Mummy Ayu tak berapa berkenan la
but lama2 tu ok la..
cuma cerewet la..
but rasanya..mana2 pet pun..memang cerewet and..
kena betul2 jaga ..

sebenarnya...
nak cita nie..
Mummy Ayu dah berani dah pegang Igi
iyer...
tu yg 1st pic pun...tangan Mummy Ayu la tu
yg comel, putih gebus tu...
and..untuk buktikan betul2..
see....
Mummy Ayu ngan Igi..
Iris...tidak la..belum berani lagi...

but petang tu....bila Ian amik Igi..
Igi lari naik kat baju dia sampai ke bahu..
Ian terkejut..terus tak nak pegang dah
he he he..
chewah..siap dekat2 lagi
rasa apa?
tak rasa apa pun..
cuma cengkaman kuku dia la..tajam jugak
and..dia cenggam kuat..
but takde la sampai calar balar pun
and..jgn pegang/ picit perut dia...
kalau nak angkat tu...
kena pegang dr kepala dia or belakang perut dia
but..kena tarik sikit la sbb dia nie kuat mencengkam....


nie pic sabtu lepas
Didi..beli barang2 utk rumah dia
see....sebelum nie air terjun dia..letak dlm bekas plastik jer..
nie Didi dah belikan kolam untuk air terjun dia..
Igi nie..tak leh minum air bertakung..
kena minum air mengalir..
tu yg ada air terjun jer...cerewet kan?
pas tu......lampu mentol dia..
bukan mentol biasa..
mentol yg ada haba..ala2 matahari la konon..
emm...siang..kena buka lampu, malam..kena tutup lampu..
kan cerewet...
Ian rajin la..balik keja..dia masuk jer..terus tutup lampu rumah Igi tu
nak gie keja...bangun tu..Mummy Ayu or Didi yg buka lampu Igi plak...
mcm2..
makanan...cengkerik..
nie pun satu hal gak..
kena beli stok cengkerik...letak dlm bekas lain
tiap2 malam...dengar la plak bunyi cengkerik...
dah rupa camping dlm hutan plak Mummy Ayu rasa..
nie.....konon 2 tanah la..
sebelum nie Didi guna abuk yg untuk hamster tu..
nie dia baru beli tanah untuk rumah Igi..
tu yg Mummy Ayu kena pegang Igi
see..tengah hancur2 kan..
letak dlm rumah Igi tu

org lain dok beli kucing, ikan..
Mummy Ayu bela chamelion......boleh?

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

3 comments:

  1. nory geli geleman nak pegang sebab badan dia takde bulu...heheheh...

    ReplyDelete
  2. serius..ila geli geleman.. tp mmg leceh ek jaga dia... bunyi cnegkerik mlm2.. aduhai...

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...