Presenting....

semalam Didi call....and kasi tau yg Didi baru beli new pets (pet ker ni)
kira binatang peliharaan dia la
emmm...
agak2 Didi beli apa kali nie?
burung.....dah ada dah 
arnab...dah pernah bela, 
but tak suka la sbb kena selalu bersihkan dia pun ek ek
ikan..pun dah pernah bela
kura-kura..pun dah pernah bela
kucing..tak mungkin, sbb Iris takut kucing

ok..nie yg biasa2 kan
meh teka yg luar biasa sikit
ular....memang tak la kan
kala jengking.....ada ker orng bela?

ok la...tak yah teka2...
jom layan jer pic yg Didi baru mms tadi
and..now..
presenting.....
chameleon ataupun dlm bm..sumpah-sumpah
emm....
waktu mula tau Didi beli binatang nie
Mummy Ayu membayangkan
sejenjis cicak, warna hijau, badan licin
eiiii..
so....memang geli la
sekali bila Didi hantar gambar..
ok...benda ni kecik jer & tak licin pun
so..ok la kot

Mummy Ayu pun google la pasal chameleon nie
apa yg Mummy Ayu dapat...

Sesumpah (keluarga Chamaeleonidae) adalah sejenis reptilia yang tersendiri dan dalam spesies cicak. 
Terdapat kira-kira 160 spesies  datang dalam pelbagai warna, termasuk hijau,coklat,merah jambu, 
biru, merah, oren, biru, kuning, dan hijau. (kalau dpt warna pink kan comel..he he he)
Mereka dibezakan oleh kaki mereka zygodactylous, mata stereoskopik, badan dia sangat panjang & 
sangat fleksibel. Mereka lari bergoyang, (mesti kelakar jer rupa...) 
dan tanduk di atas kepala mereka ada bentuk yang tersendiri (emm..takde pun tanduk atas kepala dia). Sesetengah spesies boleh bertukar warna (ah ah...Didi kata..dia boleh tukar2 warna). 

so far....chameleon nie belum sampai lagi kat rumah Mummy Ayu
masih di KL
sbb rumah dia besar gak
so..susah la nak bawak naik bas
maybe weekend kot baru Didi bawa dia balik
so..lem official lagi jumpa la
but...chameleon nie dah ada nama
Didi yg kasi..
nama dia...

IGI

emm....nanti dah ada kat umah Mummy Ayu
Mummy Ayu snap2 and update lagi ok...
:-)

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

7 comments:

  1. cute je,...agak2 iris takut tak....

    ReplyDelete
  2. Oo saya ogt iguana hehehee
    Akak, gelinya saya! Saya xleh la ada pet camni..
    So far ikan jek yg saya ok huhu

    ReplyDelete
  3. ok.. tunggu chameleon sampai umah plak.. sure cute..

    ReplyDelete
  4. wahhhhh new pets
    eh tak geli ker nak pegang

    ReplyDelete
  5. alamak...
    Tgk pon geli haha camne nk pegang
    heheh menda bsisik gini mmg xleh nk pegang xbani

    ReplyDelete
  6. Comei.... tp mcm menggelikan jugak je ayu :-)

    ReplyDelete
  7. huhu.menarik gak..cute pon cute..

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...