Cinta Bersaiz XXL

okay....
mari kita mula review novel..
hari nie.....entry so far semua nya pasal novel jer...
ada 3 buah novel Mummy Ayu nak review nie...
1st....
Cinta Bersaiz XXL

keluaran karya seni...
sinopsis belakang novel...



“Awak dah nampak saya depan mata awak, kan? Saya tak kisah kalau awak nak tarik diri daripada pertunangan ini sekarang. Saya terima segala keputusan awak.”

“Percayalah kepada jodoh yang ditetapkan oleh Allah ini ya, Deeba. Saya terima Deeba ikhlas kerana Allah.”
Nur Adeeba Addin - Rombongan merisik yang hadir membuatkan dia terpana. Tak betul agaknya lelaki yang datang merisiknya itu.Gara-gara saiz badannya yang comel, dia seringkali diejek gendut, debab, anak gajah, badak, tong dram, Doraemon, guni beras dan macam-macam lagi gelaran. Jadi mana mungkin lelaki sempurna seperti itu yang bakal dimilikinya?
Hadif Harith - Hatinya ikhlas memberi, kasihnya tulus menyinar meskipun sentiasa diragui. Ketampanannya digilai ramai namun cintanya utuh buat pemilik tubuh XXL.
Sehinggalah akad dilafazkan… Adeeba akur dengan landasan cinta itu.
“Deeba tau kan, abang tak suka Deeba rendahkan diri Deeba. Orang lain tak nampak apa yang abang nampak pada diri Deeba.”
“Nampak apa? Nampak lemak dekat badan Deeba ni?”
Hadir pula Qaisara, sepupu Hadif yang tak henti-henti menagih cinta.
Munirah, sahabatnya sendiri yang jatuh suka, dan juga gosip Hadif dengan Cik Irma yang melanda, membuatkan hati Adeeba kian curiga.
Benarkah masih ada ruang untuknya dicintai dan mencintai? Dan tak mampukah cinta seorang bersaiz XXL sepertinya menjadi realiti?

and as usual...
sinopsis versi Mummy Ayu
novel nie novel yg simple but menghiburkan...
Deeba....heroin dlm novel ni..
bersaiz xxl
seorang guru sementara..
tetiba....guru besar sekolah dua dtg meminang utk anak bujangnya....Hadif..
of coz la Deeba tergezut....
Hadif tu encem....tetiba nak kat dia
but....sbb family...Deeba ikut jugak...
 Alam perkahwinan....Deeba & Hadif..
Hadif sedaya upaya membuktikan
yg dia memang betul ikhlas suka & terima Deeba seadanya
but Deeba....mcm tak percaya & sentiasa meragui kejujuran & keikhlasan suaminya

sehinggalah.....Deeba dpt sambung studi
and ..nak jadi cerita Hadif jadi salah sorang lecture dia
time tu...Deeba nampak Hadif rapat ngan seseorg....
baru dia jelous  & mula terima Hadif
but time tu...muncul plak isu anak
sampai makcik dia minta Hadif kawin ngan anak dia...
emm......
agak2 Hadif kawin tak?
mcm mana plak reaksi Deeba?
kalu nak tau ending nya
kena la baca novel nie sampai abis....


mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

2 comments:

  1. suka ayu wat review gini...sebab senang nak pilih novel mana yang nak dibeli...keep good work ayu

    ReplyDelete
  2. Biasa nama2 dlm novel ni semua sedap2...

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...