Monday, April 29, 2013

Teduhan kasih

okay...review novel time
novel yg gigih Mummy Ayu abiskan dlm masa 2 hari jer...
sbb....nak gak abiskan novel nie...before gie boof fair jumaat lepas
sbb bila dah beli novel kak Melur Jelita..
novel lain..stop dulu
(tapi....tak dpt plak novek yg diidamkan)
but..novel Teduhan Kasih nie..memang best
and...layan la..
Teduhan Kasih
keluaran Karya Seni
hasil karya ... Marissa


sinopsis belakang novel

"Kau ingat dengan anak ni kau boleh paksa aku ubah keputusan aku? Kau nak ugut aku dengan anak kau ni? Eh! Kau jangan haraplah aku akan ikut kehendak kau. Aku tetap ceraikan kau!" -RYZAL.
Sampainya hati Ryzal, hanya kasihnya sudah tertumpah buat Ayu teman baikku sendiri, tergamak dia menyingkirkan aku dalam keadaan begini. Ketika aku mengandungkan anaknya, dia melafazkan talak.
Dan ketika aku merasakan aku sudah tiada siapa-siapa lagi di dunia ini dan jalan yang bakal aku lalui sangat gelap, dia hadir menyuluh kegelapan itu. Sekali gus meletakkan aku di tengah-tengah persimpangan di antara keikhlasan dan kenangan semalam.
"Sebab kita ada Adam. Kita nikah sebab Adam. Apapun yang berlaku, kita hanya fikirkan tentang Adam. Lagipun abang dah bosan hidup begini. Hidup abang benar-benar kosong. Tapi sejak abang kenal Adam, seperti hidup abang terisi dengan sesuatu. Abang mahu kita hidup sebagai sebuah keluarga. Abang tahu pintu hari Iffa tidak akan terbuka untuk mana-mana lelaki lagi, tapi tolong fikirkan cadangan abang ini." -EHSAN.
Aku benar-benar terperangkap. Sedangkan lelaki yang aku cintai separuh nyawa juga dengan mudah berlaku curang. Inikan pula dia, lelaki yang aku sendiri sedia maklum akan masa lampaunya yang kotor. Kelak akan adakah bahagia untuk aku dan anakku? Namun aku tahu hanya dengan Ehsan saja kami menumpang teduh.

and sinopsis versi Mummy Ayu.......
Iffa....heroin dlm novel nie..
seorang isteri yg baik & setia...and..sebatang kara..
sian...
diceraikan suaminya .. Ryzal 
sbb nak kawin ngan BFF Iffa tu...nama Ayu (emm..nama sama la plak)
dah la kena cerai..kena halau dr rumah lagi
sbb tu rumah Ryzal tu..and dia nak duduk ngan Ayu
sian...
time kena cerai tu..Iffa nie mengandung
sian lagi..
lepas tu...try la ngadu nasib ngan mak mentua..tak boleh harap
last2 sbb tak tau nak gie mana.
Iffa pun bawa diri ke rumah mak tiri dia..yg garang & jahat giler
tapi sbb tak tau nak gie mana & terpaksa
maka..bermula la episod duka..
jadi orang gaji...kena jaga anak2 kakak tiri dia
sampai la saat Iffa nak lahirkan anak
takde sapa pun nak hantar gie sepital
tengah2 dok tunggu teksi
ada la sorang mamat nie nampak...
and tolong hantarkan Iffa ..
emm..hero la nie....yup..memang hero pun..
Ehsan..dia tolong Iffa dr awal sampai akhir
sampai dlm bilik bersalin pun..dia temankan sbb misi & doktor ingat..husband Iffa
maka lahirlah Adam....

lepas dah bersalin...dia nak balik la rumah mak tiri dia
but Ehsan ajak tinggal ngan dia
Ehsan jaga Iffa & Adam dgn baik
dgn bantuan Makcik Hanim...
sampai abis pantang..
Iffa balik ke rumah mak tiri dia balik
but Iffa dah tak tahan
dia nekad..tinggalkan rumah tu
& mula kan hidup baru di rumah Ehsan
hingga la .. Ehsam ambil Iffa sbg isteri yg sah
happy.....
Ehsan..romantik sgt, baik sgt, kaya, kacak
but
dia ada sejarah silam
emmm...
boleh kan Iffa terima sejarah silam Ehsan?
and...Ayu...perampas tu.dtg balik..try nak rampas Ehsan plak?
berjaya kah Ayu?

nak tau..kena la baca novel Teduhan Kasih nie
atau pun..
kalau malas nak baca novel
tunggu jer...kat TV 3
tak lama lagi..
kuar la cita nie...
emm......pelakon pun..mantap2...
hero & heroin....
Ehsan & Iffa
lakonan Adi Putra & Sherry Iskandar

and...
bagi watak jahat plak
Ayu & Ryzal
lakonan Nabila Huda & Shah Iskandar

memang kena sgt..
tak sabar gak nak layan cita nie
tapi ..sbb drama kan...
sambung2..alahai...
cita Dan Sebenarnya Saya Isterinya pun..layan episod 1 jer
pas tu........
takpe la..try tgk tonton pun..ok gak kan?
:-)

2 comments:

♥cikmOt♥ said...

hehehe, kita pun dah lama baca...best kan...terbayang2 si ehsan tu...ihikss...

Ya ALya said...

bila la ya nak jadi rajin cam ayu baca novel ni....

©Copyright Reserved to Life Is Beautiful l Designed by DayangDeno