Buat kuih raya lagi...

salam and morning kengkawan semua
mcm mana cuti weekend.best?
mesti banyak gie terjah open house or jenjalan raya lagi kan?
Mummy Ayu.tak ke mana2....sbb cik abang keja
ada jemputan jugak..tapi tak leh nak terjah
sbb sorang2 jer kan
so..banyak lepak kat umah jer
sekali..Ibu ajak buat kuih raya lagi
emm..saja top up....kuih raya rumah Ibu dah nak abis
so..ok jer....
buat kuih nie.
simple & senang..
i like!!
plus comel kan?
nak resepi ker?

kuih nie idea dr kuih yg sis Mummy Ayu beli
bezanya kuih yg Angah beli tu..dia tabur badam atas tu
tapi Mummy Ayu tabur manik2

bahan2nya:-
wafer munchy's yg kecik2 tu
choc masakan ~ cairkan
manik2 color tu

cara2nya:-
cairkan choc masakan
celup & ratakan choc munchy's dalam choc cair tu
than taburkan manik2 color
tha..letakkan dlm paper cup
siap....!!

senangkan?
tak yah bakar2....
plus cedap
and kids mesti suka..

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

3 comments:

  1. rajin nye mummy ayu wat kuih..kite yg kat umh tu dah nak abis dah..

    ReplyDelete
  2. mudahnya! boleh la try resepi nih...nampak sedap! lebih2 lagi bile de manik2 tu..suka sangat!

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...