Carta puasa Ian

ok..hari tu kan
Mummy Ayu ada buatkan carta puasa untuk Ian
balik Jumaat petang tu
kasi la kat Ian
tetiba...."Iris punya mana Mummy?"
ala..Iris mana puasa..takyah la
nasib dia ok..
so...Mummy Ayu pun tampalkan belakang pintu kat bilik Ian & Iris
Sabtu..1st day puasa
Ian..bangun sahur...semua ok
masuk tengahari pun...
ok lagi
suruh la tido mcm biasa
Iris dah lena
Ian..punya la susah nak tido...
sekali..dlm tak sedar
nampak Ian dah mengunyah
aik....
"Ian..makan apa tu?"
"Ian makan biskut jer"
mana boleh..batal la puasa
:-(
time tu dah pukul 4 petang
ala..sayangnya..
dah dekat dah 
tapi nak buat mcm mana
so..lepas siap masak lauk berbuka petang tu
kasi Ian & Iris rasmi dulu
tu dia,......
budak berbuka ikut time sabah/sarawak
kul 6 lebih
so..untuk 1st day
Ian cuma bertahan sampai kul 4 petang
tapi..
untuk 2nd day...
semalam
Ian berjaya
yeah!!!!
cayalah hero Mummy
semalam Ian berjaya sampai time berbuka puasa
walaupun jenuh gak la melayan
"Mummy..Ian nak makan kurma jer, pas tu Ian puasa la"
"Mummy, Ian nak minum air sikit jer"
"Mummy, Ian nak susu" (time nak tido)
punya la pujuk..suruh dia puasa
and alhamdulilah..
semalam Ian berjaya
Iris....1st day puasa
bangun sahur
puasa sampai kul 10.30 jer
dialog Iris
"Mummy, bibir Iris dah ering nie.nak terkopek..kena minum air yer"
minum la sayang, siap ngan nugget lagi dia makan
Ian.....leka tulis 
hari kedua..7.27 pm
hari nie..
tadi call kul 1 lebih..ok lagi ...
itu la kisahnya nak train Ian puasa
adventure gak
Iris..tahun depan..kena la...







mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

6 comments:

  1. mmg adventure kan .. cam kyra umo 4thn masih x paham kenapa xleh makan ngan minum .. nk train pun agak payah ..

    ReplyDelete
  2. TERINGAT MASA KITA KECIK2 DULU LIAT NAK POSA...HHEEE

    ReplyDelete
  3. good boy ian....nnt untie pun nak buat la jadual posa mcm mummy ian buat utk fiqah... leh msk dlm album...nnt 20thn akan dtg dia leh tgk sendiri diri dia ms umor 6 thn kan??

    ReplyDelete
  4. Memang macam2 dugaan dan cabaran nak train anak berpuasa ni kan Ayu.Sama la saya pun melayan karenah Erfan tu.Alhamdulillah masuk hari ni dah hari ke3 tp jenuh la mengulitkan dia time2 kritikal yang nak susu segala tu

    ReplyDelete
  5. heheh...samalah anak yana pun bagi alasan...minum air sikit je bu..pastu sambung la puasa balik..hahaha..tak leh la camtu sayang...

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...