banyaknye....busy-busy time....

ha..busy time....
kalu kena buat bepinggan2 makanan yg sama mcm nie
semua kena sama..tak leh lari seinci pun...
dah la..foods yg kat dlm pinggan tu rumit2 mcm nie...
see.....titik2 sos tu pun kena sama....lurus....
tu la yg membuatkan my chef Didi busy
stayback berhari2..nak buat mise en place nya
kena mcm yg nie..ok sikit...
selonggok je...
yg nie pun rumit gak...
pernah mengalaminya..
tau macam mana rasa nak buat semua benda2 nie...
tension.....tapi best
kena group yg best..
lagi meriah....
wah..windu time keja hotel
bila tgk pic2 nie......
nie one of my fav things to do....
open face sandwich or canape....
see...kena buat banyakl2..
benda yg comel2 mcm nie
buat kasi nampak cute & comel
so..will attract peolple to eat them..
kena 1000 pax...
ada 4 canape...
1 jenis kena buat 500
500 x 4 = 2000 pcs
semua tomei2 mcm tu..tiny2 cute foods...
yg tomei ni nama dia babaganoush
guna terung..
bakar - kopek kulit -lenyek2 -campur salt paper
- bentuk2 kan mcm tu... - sama saiz
- hiaskan atas tu dgn slice tomato & parsley
letak atas toasted bread..
ready to eat...

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

4 comments:

  1. tengoklah, care susun pun terator jer.. same jer.. kalau pakai ruler pun ade sikit je bengkang bengkok nyer. kalau i, huhu tak sabar kot haha

    ReplyDelete
  2. bila gi makan kat hotel tgk..ala cinonetnya saiz..tapi bila baca entry ayu ni baru tau susah nak buat ehh..kena bagi sama titik2 sos tu pun ke...adoiyaiiii susahnya

    ReplyDelete
  3. sgt kagum
    dengan org yg pandai
    menghias mcm ni
    tingin nk buat
    kt rumah sendiri

    ReplyDelete
  4. huuuu lecehnye..tp comel! kalau dh minat, ok je kan..hee~

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...