Perkara yg mengingatkan kita pada hari raya???

pejam celik pejam celik
dah 10 hari kita semua berpuasa
nanti pejam celik agi
dah nak raya dah....
~~~
so...
bila sebut raya
apa yg perkara utama kita akan ingat.....?
bagi kita yg dah ada anak nie
of coz la pikir kan anak2 dulu...
raya tahun 2009
raya tahun 2010
~~~
bila sebut anak..
semua la..
baju raya
kasut raya
dan mcm2 lagi...
seronok jadi budak2 ni..
bila raya of coz..perkara utama yg diaorg pikir
yeah..raya..leh dpt duit raya
boleh main bunga apa...
seonok je bila terkenang zaman kanak2 kita dulu
~~~
pas tu mula la teringatkan
hidangan pagi raya..
ketupat..
ptg raya nanti dah busy anyam ketupat
rendang...
and bagi Mummy Ayu org johor
lontong..
cedap..
(teringatkan arwah Tok Acu bila sbt lontong nie)
bagi org negeri sembilan pulak
lomang..wajib nie...
kan Mummy Ayu coming soon duduk negeri sembilan
kena biasa2 kan la
(padahal..dah lama pun dah duduk negeri..
he he he..
pas tu..kuih raya
emmm....
tak 6 jenis tak sah
lebih lagi bagus....
pas tu seronok bila beraya kat kg
boleh pasang pelita
bagi yg raya kat bandar nie..
pasang lampu lip lap pun ok la.....
and pagi raya...
menziarahi pusara kaum keluarga yg tiada
sedekahkan al fatihah....
sedekahkan surah yasin....
~~~~
selain dr itu..
jgn lupa lak bayar zakat
emmmmm....lagi apa yer yg mengingatkan kita pada hari raya????

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

No comments:

Post a Comment

Jemputla komen di sini...