Dadah dah siap lum Mummy?

jangan terkejut lak baca tajuk entry Mummy Ayu yer
and
jangan ada yg ingat Mummy Ayu jual dadah plak
uuiii...minta simpang
nanti ada plak pakcik polisi serbu blog Mummy Ayu nie

ok..mcm nie cerita nya
weekend lepas..
Mummy Ayu layan la buat dadih nie, 
beli bancuhan dah lama.....simpan
takde susu cair
beli susu cair...pun simpan
sbb lupa nak beli bekas
so..hari ahad tu, kebetulan MIL & SIL with family nak datang
so..Mummy Ayu pun beli bekas2 tu & layan la buat lepas masak
satu peket tu..of coz la dapat banyak
see....ada la dlm 40 bekas kot
Ian & Iris memang suka makan dadih nie
so..sibuk la masing2..
dah siap ker,dah boleh makan ker?
sabar.....
petang..after lunch..
dah rehat2.....Mummy Ayu suruh la dua2 tido....
tetiba Ian tanya..
"Mummy, dadah tu dah siap belum?
hah...dadah??
terkejut Mummy Ayu
bukan dadah Ian, dadih..
dadah tu bahaya, nanti kena tangkap tau
(nak explain detail..buat pening kepala Ian jer)
tergelak besar Mummy Ayu lepas tu
sbb ..ye la..
DADAH - DADIH
kan satu huruf je yg membezakan dua perkataan tu
but ..satu huruf tu banyak & jauh bezanya
petang..dua2 tak tido pun..sbb tgh nak tido Mak Tok & Tok Wan sampai
tak lama tu SIL & family pun sampai
so..diaorang layan main PS2........seronok la masing2
but yg frust nya..
Mummy Ayu langsung tak snap2 pun
sbb busy memasak ngan MIL & SIL kat dapur...
boleh????

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

8 comments:

  1. Ya pun suka gak mkn dadah ni....ehhhhb silap la...dadih....hehe..xpasal2 kena tgkap lak..

    ReplyDelete
  2. hehehehhe blh jd bahan utk segmen bintang mencari bintang nie

    ReplyDelete
  3. terkojut den .. tetiba DADAH kannnn

    ReplyDelete
  4. hehe.. DADAH vs DADIH beza satu huruf je, tapi satu bhya stu sedap.. :)

    ReplyDelete
  5. haha..kelakar la ian... biasala.. budak drjah 1... byk ayat yg dia br nak bina...

    ReplyDelete
  6. Hehe..ingag ayu tersalah taip tadi..

    Eina suk dadih, tp ank kurang la pulak, sllj buat, maknye hbskan..huu

    ReplyDelete
  7. hehee..budak2 kan..mmg gelak beso klu dorang tersalah cakap..:)

    ReplyDelete
  8. hahaha..tergezut gak baca tajuk..anak2 sy pun suka gak dadih ni cuma sy kureng gemar skit la..hehehe

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...