Songkok ke kopiah???

emmm....
yg mana pilihan ...
of coz la bukan kita kan
pilihan untuk husband or anak2 lelaki kita
songkok ke kopiah???
bagi Mummy Ayu....more ke songkok la
but tgk orang juga la..
mcm Didi.....dua2 dia tak suka pakai
kalu solat ker, hari raya ker......tak suka tul dia pakai songkok
nak tak nak..masa akad nikah dulu la..dia bersongkok

bagi Ayah Mummy Ayu plak...
kalau raya..songkok,
kalau solat hari biasa tu..kopiah..
dua2 pun dia ok

bukan apa cerita pasal songkok or kopiah nie
semalam petang, kat sekolah dia...Ian ada Kem Bestari Solat kat sekolah dia

so....pagi semalam..siapkan la untuk Ian
Mummy Ayu suruh dia bawa kopiah jer...
kat senang, lipat2 letak dlm bag
but Ian...
“Mummy, dalam surat kata songkok la” 

emm...iyalah...
so..Ian bawak la songkok dia
kalau kopiah kat senang, lipat2 jer
songkok tu..agak besar la
nak carikan songkok lipat ....manjang lupa jer bila keluar
so....bawak gak la songkok dia..

tapi..bila tgk pic Ian berkopiah & bersongkok......
kopiah tu besar sikit la..
so better la Ian bersongkok...encem..

# Ian....terpaksa la layan Mummy...berposing ngan kopiah & songkok ..kul 5 lebih pagi
nak buat mcm mana..Mummy mu blogger
he he he...nasib Ian ok & sporting
tq sayang!!

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

8 comments:

  1. ialah mama blogger nak buat camner layankanjer...

    ReplyDelete
  2. lagi awal yer budak2 ni bangun nak g sekolah...mst malam tido awal dorang ni kan....

    ReplyDelete
  3. biasa kat skolah they prefer songkok..culture kite lebih kpd songkok gitu..

    encem dak Ian ni..pakai apo pong nmpk segak jek.

    ReplyDelete
  4. laki pakai songkok lagi ncem.. tapi bile tgk gambar dia pakai kopiah ni, lagi ncem pulak drpd pakai songkok, hikhik~

    ReplyDelete
  5. Encem lagi pkai songkok..berseri2

    ReplyDelete
  6. hehe..layan jelah Ian mummymu, nnti jd kenangan ^_^..hehe..

    encem bersongkok~

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...