Ajuk.....

"ajuk"
maksudnya..merajuk...
nie la budak yg "ajuk" tu..
kononnya..
pic snap petang semalam
balik keja...as usual..
sambil jam...layan karenah Ian & Iris
kadang2..kami nyanyi
layan lagu dlm radio
tapi Ian...banyak tul lagu yg dia tau
iklan pun dia hafal
walaupun ada words yg tak leh sebut betul
paling diaorang suka
main...
"Ola Oli
ku beri nama
saudara saudari
cik kebung..cik kebung..
malam malam minggu
siang siang hari..
disko..disko..
putih putih melati..
ali baba
sapa yg baik hati
cinderella
sapa nampak gigi..
jadi patung"
lebih kurang la..
sapa nampak gigi dulu kena geletek
yg selalu kalah..Iris la...
have fun tul...
kalu org sebelah nengok..
apa la diaorang pikir kan
he he he..
tapi kalu dia orang bergaduh....
berebutkan something dlm keta
time tu..Mummy jadi ijau...
hangin tul..
dah la penat..kena drive..jalam jam..gaduh...
bayangkan la..
dok pikir lagi nak masak apa balik umah..
tension la kejab.....

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

8 comments:

  1. ahha
    samalah dgn aku
    aku paling risau ari sabtu sebab tinggl dgn budak2 tu
    dua2 bangsa jenis jeles2 sje
    adik dia tgh nenen,dia pun nak milo jugak time tu.takleh tak.
    adik dai mandi,dia pun sibuk - sibuk nak mandi.
    sakit kepala aku.
    si adik plak,bila dah selalu kena sakat dgn abang dia n takleh balas.
    dia buat time abang dia tido.
    pergi tepuk2 kepala abang dia.
    tpi itulah,agak2nya klu Ara dah beso mcm Iris..jenuh aku nak pujuk klu dua2 pakat2 'ajuk'.
    ahaha

    sori pnjng aku komen.mcm buat n3!

    ReplyDelete
  2. ayu..tembam nyee iris nihh..sangat geram2!!! geram sungguhhhhh!!

    ReplyDelete
  3. aloooolollolooo...
    budak "ajuk"..tp senyum jugak...
    he he he

    ReplyDelete
  4. Alahaiiii..comel sungguh anak akak nih! gerammmmm!! :)

    ReplyDelete
  5. makin comel & cute si iris nie...nk cubit sikit pipi dia..ehheheh

    ReplyDelete
  6. Ayu ~ sama je la kes ngan aku ayu, yg ayu...Ian buat Iris, Iris buat balik..pas tu dua2 nangis..adoi..penin..kalu bila mood bagus..elok je berdua main..
    kalu selalu mcm tu..aman damai..senang sikit...penin..tapi jadi macam tu..selalu pikir, mcm mana la mak kita dulu jaga adik beradik ramai..kan...

    mama rifqy ~ budak kuat mamam, mcm tu la..

    mamabatrice ~ he he he...ajuk main2 cam tu la..

    cik jue ~ he he he

    az rina ~ sama2 ngan Ian..

    Jijy ~ :-)

    ayah, ummi, farish ~ cubit banyak pun boleh..tapi jgn kuat2 yer..
    he he he..

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...