1st cooking session ~ Samosa

mcm diciterkan kat entry2 sebelum nie
minggu nie kan memang tak jejalan ke mana2
so.....main masak2 je la
kalau balik seremban
Mummy Ayu memang suka masak2
sbb..ada yg tolong jaga Ian & Iris
and leh makan ramai2.....best!!
so..sabtu tu..pas Mummy Ayu masak lunch
(Tok Umi kuar ngan Tok Abah)
Mummy Ayu pun..siap2 kan bahan2 nak buat...
SAMOSA
Ian & Iris suka makan samosa
Daddy diaorg suka belikan
so....kali nie Mummy lak buat...
bahan2 untuk inti:-
masak...sampai kering
than sejukkan...
petang..after lunch
baru start nak bungkus2...
kulit popia..potong dua
than lipat dan lipat dan lipat
sampai ujung tu..kita gamkan..
bukan ngan gam buku tu
tapi gam kanji
bancuh air panas ngan tepung ubi
kalu tak..guna putih telur pun boleh
dah siap....
petang tu....goreng..
cedap makan panas2..
tapi Ian kata...
"sedap lagi yg Daddy belikan tu.."
alamak....
kalah la Mummy......

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

7 comments:

  1. mummy ayu,
    org tua2 cakap kalau kena cacar air tak boleh makan goreng2 or berminyak..nanti parut susah hilang..

    ReplyDelete
  2. haha...part ayat akhir tu xleh thn...sabau jelah..

    ReplyDelete
  3. ayu..
    ko pos kat sini tuk aku!!
    aku lap samosa weih!!
    lapo nih!!

    ReplyDelete
  4. aisyah ~ tu la....ayu nie pantang memang ala kadar jer...ibu pun marah...tapi diaorg makan skt je sbb yg beli lagi cedap.. :-(

    Iela ~ tau tak pe..kecik hati Mummy tau..

    Ayu ~ alamak..kalu pos, aku tak tau la jadi rupa apa pulak dear...

    ReplyDelete
  5. ehehe..
    singgah sini balik.aku klik hb ko.
    huuhh...
    ngences dah ni tgk samosa!!
    aduyai.
    ahhahaha

    ReplyDelete
  6. wah2 sedap2 .. nanti nak buat .. ermmm kena cuba nie .. selalu tuu tgk je org buat .. :)

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...