Pagi nie...nangis sambil drive...sedih sgt.....

as salam..

selamat pagi kengkawan semua..

pagi nie...Mummy Ayu mood sedih

drive tadi pun ternangis2 dibuatnya

sedih sgt.....rasa sayu..semua ada..

rasanya..ramai kengkawan pun

sama2 sedih..

bila membaca berita yg menimpa anak2 yatim kat Hulu Langat tu

Mummy Ayu dpt tau news nie masa

konsert AF malam Sabtu tu

bila tau pun...memang dah..Allahuakbar...

mcm mana la nasib anak2 tu..

Ahad ..baca paper..

tgk teruknya

kesian anak2 yatim tu..

pagi nie..dgn radio Hot FM

topik pagi pulak cita nie..

yg dibuat nangis tu

bila dgr pasal nie..

"Saya tarik tangan adik,
tapi kakinya tersangkut besi khemah dan dia jatuh.
Saya tarik lagi tangannya
tapi runtuhan batu menimpa kepalanya.
Saya hanya mampu menangis melihat adik tertimbus."
cerita seorang Abang (11 tahun) yg cuba menyelamatkan adiknya (9 tahun)....

Subhanallah..besar sungguh ujianNya pada mereka.
semoga merka semua yg terlibat
tabah & sabar hadapi semua ini....
Takziah kpd semua...
marikah kita semua bantu apa yg termampu
dan marilah kita sama2 sedekahkan
Al Fatihah kpd mereka yg terkorban
semoga roh mereka dicucuri rahmat
& ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman...amin
AL Fatihah....

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

13 comments:

  1. sedey kan kak! dah la anak yatim.. mak ayah takde.. :( :( al fatihah..

    ReplyDelete
  2. al fatihah..
    tak thu ank kata ape ayu...
    doa byk2 untuk mereka semua..

    ReplyDelete
  3. sian kanak2 yang tak berdosa tu, semoga roh mereka dicucuri rahmat, Al-Fatihah utnuk mereka yang terkorban

    ReplyDelete
  4. al-fatihah...smoga roh mereka ducucuri rahmat dan ditempatkan dikalangn org2 beriman....amin...

    ReplyDelete
  5. Memang sedih pagi tadi..especialy lepas dengar panggilan dari seorang pendengar Hot FM...nangis2...I pun terus jerujai air mata...sampai tak nampak jalan kat depan..seb baik hubby yg drive...

    Apa pun sumer ni ada hikmah di sebaliknyer kan...bak kata salah seorang pendengar lagi - mungkin Allah S.W.T ingin memberi peringatan betapa masyarakat sekarang semakin melupakan golongan anak2 yatim ini....wallahualam

    ReplyDelete
  6. al-fatihah! sama la kita mummy...dr semalam smp ke pg ni, asal tngk berita/dengar berita pasal ni nanges..alluhuakbar! semoga Allah SWT beri kekuatan kpd mereka...

    ReplyDelete
  7. semoga roh anak2 yatim ini dicucuri rahmat....al-fatihah

    ReplyDelete
  8. aku dah start dah nak basah nie....ko nie ayu!.....

    ReplyDelete
  9. hmm tu la..kesian..dh la ank yatim..tu yg lagi sayu..

    ReplyDelete
  10. memang menangis dan sedih bila baca pengalaman adik Awie ni tgk adik sendiri tertimbus oleh tanah runtuh...

    ReplyDelete
  11. daku pun dgr kat hotfm tadi..mmg sedih..

    ReplyDelete
  12. Al-fatihah...mudah-mudahan kesemua yg terkorban itu menjadi penghuni syurga...amin.

    Sedih sgt...

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...