Sebelum buat chic chop..kena buat nie dulu....step by step...

ok...
jom belajar dibone ayam dulu
kira mcm buang tulang ayam
sebelum nak buat chic chop
yg nie yg leceh sikt tu
so..hari sabtu Mummy Ayu dah buat dah step nie
1.
sediakan paha ayam....
paha + tight la..
2.
potong tulang kat sini
tapi jangan sampai kat isi
kira biar ada tulang sikit la...
3.
operate kat situ..mcm dlm pic tu
biar nampak tulang ayam tu....
4.
kikis isi kat tulang ayam tu
sampai leh mcm tu ... dlm pic
tu yg kena pakai pisau mcm tu..
kalu pakai pisau kecik pun ok gak..
5.
kuarkan tulang atas..
than settlekan bawah plak..
6.
hah..atas & bawah dah settle...
tinggal tengah2 jer..
7.
and..voila
berjaya kuarkan tulang paha ayam tu....
8.
siap dah 4 paha
nie pun berpeluh la nak siapkan.....
Mummy Ayu pun dah lama tak buat nie..
kira asah skill gak la nie...
:)
pas dah siap tu...
v
v
v
v
v
tungguuuuu

mummy_ayu

I am Mummy Ayu and obviously I am a mummy of two kids, Ian and Iris. This blog is like my diary. Its contain my life story, my kids, my passions,my hobbies, my friends, my cooks and many more.

5 comments:

  1. mcm susah gak nk kluarkan tulang tu yer. kalo sy yg buat ni konpem segala tok nenek peluh yg kluar..hihihi

    ReplyDelete
  2. ohoooo...itu macam ka....next!!!

    ReplyDelete
  3. eh dah boleh jadi masterchef ni tau.. hehehehehe..
    nampak susah sangat la..

    ReplyDelete
  4. wahhh..debone ayam sendiri..terernye..kalau kite buat ntah jadik ke tak..teringat tgk masterchef dulu2..pon ada ujian skill debone ayam ni kan..^__^

    ReplyDelete

Jemputla komen di sini...